شاهسوند
از on اسفند 3, 2018  در تغذیه /
0 امتیاز 337 نظرات 0 پسندها 0 نظرات

بسم اتلله الرحمن الرحیم

خوراکی های معتدل

خوراکی های معتدل، خوراکی هایی هستند که مقدار گرمی آنها به حدی نیست که موجب افزایش صفرا شود یا میزان سردی آنها به حدی نیست که موجب افزایش بلغم شود و برای همه انواع مزاج ها مناسب می باشند.

نمونه ای از خوراکی های معتدل عبارتند از: روغن حیوانی، روغن زیتون، روغن کنجد، کره حیوانی، روغن هسته انگور، خرما، کشمش، بادام شیرین، کاسنی، خرفه، بید، توت، عسل، سبزی، سیر، پیاز، زیتون، کرفس، خاکشیر، آب گوشت، انار، عناب، آب زرشک روزی یک تا دو لیوان، کاهو، سکنجبین، شیره انگور، سرکه، آب لیمو و ….

تغذیه با توجه به طبع در دوران پیری

در دوران پیری به علت سردی طبع،‌ امکان بروز یبوست، ضعف قوای جسمانی و سیستم ایمنی بدن،‌ افزایش خلط بلغم و سودا،‌ سنگ کلیه و مثانه، ‌آسم و ناتوانی در اندام ها وجود دارد که برای کاهش این مشکلات روغن مالی بدن با روغن های گرم مثل روغن بادام یا کنجد بسیار مفید است.

همچنین افراد پیر باید از خوردن خوراکی های بلغم زا و سودا زا مثل بادمجان سرخ کرده، هندوانه، خیار، جگر سفید، ماهی ساردین و قهوه بدون استفاده از مصلح آنها خودداری کنند.

خوردن میوه هایی مثل انجیر و آلو در فصل تابستان و انجیر خشک پخته شده در آب و شیر برای افراد پیر در فصل زمستان مفید است.

0
Total votes: 0
شاهسوند
بنام خدا شرکت شاهسوند در سال ۱۳۷۲ به منظور تامین بخشی از نیاز بازار محصولات غذایی کشور تاسیس گردید. در ابتدا این شرکت با واردات، بسته بندی و توزیع انواع چای فعالیت خود را آغاز نمود. شاهسوند با سرلوحه قرار دادن تولید محصولات با کیفیت و سالم، سبد محصولات خود را گسترش داده و با بهره گیری از دانش متخصصان خود و نیز ماشین آلات مدرن توانسته است در صنعت غذای کشور جایگاه ویژه ای برای خود فراهم نماید. هم اکنون این شرکت با تولید ۱۷ گروه محصولات غذایی یکی از معتبرترین تولید کننده های صنعت غذای کشور می باشد. در سال ۱۳۹۰ با هدف توسعه سازمان، هلدینگ شاهسوند با زیرگروه های شاهسوند زرین، شاهسوند پخش فراز، شرکت بین الملل پایدار و شرکت نگین، فعالیت خود را بصورت حرفه ای تر گسترش داد. در حال حاضر این شرکت محصولات خود را با نام های تجاری شاهسوند، طابران، آتی، الون (Eleven) ، فارمد و گلایل به بازار عرضه می نماید.
اولین نفری باشید که پسند می کنید