علی عابدی
از on بهمن 24, 2018  در طب سنتی /
0 امتیاز 2,115 نظرات 0 پسندها 0 نظرات

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

سوال : پسر 17 ساله ای که تیک عصبی دارد و پوست لب های خود را با دندان می کَند ؟

جواب : سن این بچه صفرا است اینکه پوست دست و لب را با دندان می کند و می جود یک علت کمبود بعضی ویتامین ها هست. بعضی مرغ ها که تخم خودشان را میخورند بخاطر تغذیه است . و نیاز به اصلاح مزاج هم این بچه دارد .

سودا و استرس هم باعث جویدن دست و انگشت و لب خودشان می شود . خیلی به حجامت سفارش می کنم چون سن صفرا است . قطره ی لاوی گل هم خیلی خوب است . اگر هم یبوست دارد ، برطرف کنند .

 

سوال : نوک انگشتان دست راست سِر شده است ؟

یکی از علت های اصلی مورمور شدن و وزوز شدن و بی حسی ، کم خونی است . کم خونی علت بسیاری از بیماری ها هست . بعضا خون تولید می شود ولی نشتی دارد . مثل مجاری ادرار یا خونریزی های عجیب در خانم ها . یا خونی که از طریق مدفوع دفع می شود . پس باید به فکر تولید خون باشیم و جلوی هدر رفت آن را بگیریم .

اگر باز هم گردش خون مشکل داشت ، چه کار کنیم گردش خوب شود ؟اگر بخواهیم حالت تجسمی به خون و اخلاط بدهیم ، خون را یک مرکب و ماشینی در نظر بگیرید که موتور محرک آن صفرا است ، بنزین مازاد یا غذای همراه ، بلغم است که باید یکمقدار گرم شود و تبدیل به خون شود در بدن . ترمز ماشین ، سودا است . باید به فکر پدال گاز بود که خلط صفرا است . یکی از ماموریت های خلط صفرا اینست که داخل رگ ها را روغن کاری می کند و گردش خون را زیاد می کند . این موارد گردش خون را زیاد می کند :

فلفل دلمه ای شیرین خوب است

کلم : هیچ دارویی به اندازه ی کلم گردش خون را بیشتر نمی کند

بعضی از دوستان ما عفونت ها و پروستات را فقط با کلم بروکلی ( کلم سبز ) درمان می کنند و کرده اند .

هر جا سردی است ، گردش خون در آنجا نیست و گاهی مسیر در آنجا بسته است . پس گاهی کم خونی رفع شده است ولی مسیر بسته است

کرفس ، سیاه دانه ، اسفند ، روغن مالی ها با سیاهدانه . یا مالیدن ترکیبی از سرکه و روغن بادام .

نمک با زردچوبه و مقداری آرد جو را با روغن بادام شیرین ( که ملطف و رطوبت بخش است ) در ماهی تابه تف دهند و بعد در قسمت درگیری بگذارند ( وقتی که دست را نمی سوزاند بگذارند تا زمانیکه گرمی اش هست بگذارند باشد

پودر چهارگل هم از داروهای موسسه خوب است .

اصلاح مزاج و غذا بعد از آن از فومیسل و بعد شونیسل . اگر مزاج کلی بیمار رو به گرمی است از فومیسل استفاده کنید و اگر رو به سردی است از شونیسل استفاده کنید

اگر بازهم خوب نشد ، قطره ی بهار1 ، 14 قطره قبل از خواب سبب می شود که مسیر به کلی باز شود . این هم از داروهای خوب موسسه است .

اگر اینها هم جواب نداد که معمولا بهار 1 جواب می دهد ، مسیر را با زالو مین گذاری می کنیم . چون هم تزریقات و هم مکش دارد .

حجامت از کف دست ، استفاده از نوره چون مسیر را باز میکند . 

هر سلولی برای خودش مدفوع و ادرار دارد ، از طریق سیستم لنفاوی دیگه دفع نمی شود بلکه از طریق عروق دست می خواهد دفع شود . گاهی این مواد می آیند و دیگر برنمی گردند لذا ورم اتفاق می افتد . در این جا سرد و خشک است و بعضا هم سرد و تر است .

حجامت روی غدد لنفاوی مثل حجامت زیربغل خیلی سخت است . مسیر را باز می کنند . این شخص هم می تواند حجامت زیربغل انجام دهد .

با استفاده از حجامت نوک سوزنی و کفتری در مسیر و نوره کمک می شود که مسیر باز شود .

 

گاهی موقع بادکش روی عضو شده است و حال بیمار بدتر شده است . چون بیمار در مرحله ی اول و دوم بوده است و باعث شده است که ماده از جای دیگر به آن سمت حرکت کند و بدتر شود .

باید منحرف کرد . سیستم انحراف خلط و نزه .

در جایی که سردی مطلق است می توانند از روغن سیاهدانه استفاده کنند .

عرق ریشه ی مرق یا خود ریشه ی مرق را بکوبید و بجوشانید و استفاده کنید یا داخل کپسول بریزید و شبی 3 تا استفاده کنید . اگر این هم نبود از افتیمون استفاده کنید که ضد بلغم و سودا است و به شدت مسیر را باز می کند . حجامت ها و زالوها تا 70 درصد درمان را انجام می دهد در این قسمت .

 

معمولا روغن گیری های الان بازاری هستند . روغن هایی که پرسی هستند بهتر اند ولی در روغن های حرارتی اگر خودتان درست کنید بهتر است و الا اعتماد نکنید . چون هیچ کس حوصله به خرج نمی دهد و این کار را نمی کنند .

روغتن اُزُن ترکیه ای خیلی روغن خوبی است که در ترکیه درست می کنند .

===============================================

 

رنگ ادرار در کودکان اگر به سبزی بزند ، احتمال ابتلا به تشنج یا فالج وجود دارد

کجی و لوچی در چشم ، نفس بریده بریده می شود ، صورت بیمار کشیده می شود گویا دارد می خندد ( خشکی باعث می شود که پوست بیمار کشیده شود ) ،

آب اسفناج و روغن زیتون بخورد ، استفاده از ضماد پیاز ، ریختن  آب از ارتفاع روی ظرف که صدای آب محرک رفع ادرار

قوه ی ماسکه باید شل شود و بعضا ترس باعث می شود که قوه ی ماسکه خوب کار نکند .

باید هم یک دارو بدهید که ماسکه را شل کند و هم باید چیزهایی دهید که مسیر راندن بول شل شود . بعضا چیزهایی مثل سنگ مثانه در مسیر قرار می گیرد و با جابجایی این سنگ هم جابجا می شود .

در ریفلکس باید لبنیات را قطع کرد و از پودر سیر و عسل و بلوط ترکیب کنید و بدهید . بادکش هم بگذارند . اینها مانع برگشت ادرار به کلیه ها می شود که در دختر بچه ها بیشتر اتفاق می افتد .

شربت عسل و آبلیموی رقیق هم اگر به نوزاد بدهید برای این قضیه مفید است . روغن سیاهدانه هم از بالا به پایین بمالید . بادکش در قسمت ساکرال هم خوب است .

بعضا ادرار بیمار در بیماری تشنج خونابه ای است .

اگر تشنج تبدیل به تب شد ، که نشانه ی تب های وخیم است . علاماتش ؛ کجی در چشم ، دندان قروچه ، سیاه شدن زبان ، ( معمولا تشنج با چشم بیمار زیاد بازی می کند )  ، کشیدگی پوست سر ، ( با تدابیر طب اسلامی و سنتی پوست می تواند جوان و با نشاط باشد . مثل ذکر گفتن آنهم ذکر دل ، حضرت حجت عج الله به چهره ی جوان ظهور می کند . باید سیرت را درست کند تا صورت درست شود . کسانیکه نوره استفاده می کنند مبتلا به نوره نمی شوند . همایش سیره ی نبوی در طب را جدیدا در شیراز گذاشتن . اکثر سردردهای ما به حمام درست نرفتن ما . نمی گذارند که به مردم گفته شود که سیاهدانه بخورید تا سرطان نگیرید . )

اگر بیمار متشنج تب هم داشت ، سرخی داخل چشم و لوچی چشم و کشیدگی پوست صورت ، سیاهی در زبان باشد و ادرارش هم سرخ و بعد به سفیدی بزند نشانه ی اینست که ماده دارد به سمت سر حرکت می کند و باید با بادکش های معکوس جلوی آن را گرفت .

بعضا تپس در گیجگاه احساس می کند که اینها پیش آگهی تشنج است .

من در یک روز 20 عدد خرما خوردم . بعد از ظهر دیدم گرمی عارض می شود و صبح حالت سرگیجه احساس کردم و در ظهر احساس کردم که در قسمت گردن به بالا سنگین شده و رگ ها بیرون جسته و سرم سرخ شده است و دردی چشم هم پیدا کردم . یک حجامت سر با تیغ 11 انجام دادم و بعد از 8 دقیقه رفت . اگر با بیماری برخورد کردید که خلط گرم در سر دارد بهترین روش حجامت سر به روش ما انجام دهید .

درمان عام در سردردها : دست و پای بیمار را داخل آب ولرم بگذارید و ماساژ دهید . که از هر نقطه ای گرمی به بدن بخورد ، بدن متوجه آن قسمت می شود .

روس ها بادکش و حمام های گزنه دارند . اینها را داخل حمام می برند  و کل بدن را با گیاه گزنه ی تازه شلاق می زنند . نوک سوزن های گزنه با برخورد می شکند و این سوزن ها زیرپوست می رود و گردش خون به شدت زیاد می شود . در قدیم اینها را در لابلای بوته های گزنه رد می کردند . خارش بخاطر تزریق خلط گرم در آن قسمت است و خون را به جلد می کشد .

روس ها که وارد خاک ایران شدند ، برای بیماری قند ، برگ های گزنه را خشک می کردند و با نمک مخلوط می کردند و روی عضو می ریختند . بسیار در کنترل زخم های دیابتی موثر است .

قطع شدن در جایی است که عفونت بسیار پیش رونده را مجبور به قطعش می شوند .

آن عفونت را با سیاهدانه و دود عنبر نسارا روزی سه بار و هر بار ده دقیقه باید این کار را کنید .

شخصی این کار را کرد ، خوب شد . می گفت بعد از 20 دقیقه چیزی خیلی بدی از پایش خارج شد . چرک و عفونت به شدت از بدن خارج می شود . بعضی از جاها پا کلا سیاه و خشک می شود و دیگر سلول و عصب ندارد . در اینجا غیر قابل برگشت است و قابل ترمیم نیست . تخم های مگس هم می توانند در زخم رشد کنند و عفونت خوار هستند که تمییز می کنند . لحظه به لحظه عفونت ها را پاک می کنند . ( راز مگس )

 

ادرار و مدفوع در بیماران مبتلا به کزاز :

کزاز جمع شدن عصب است . کزاز یک سم است .

داروی کزاز مقل ازرق است . بهترین روش درمانش هم حجامت و هم زالو است .

تنها میکروبی که در ماده الاغ هست ، کزاز است . لذا مدفوع ماده الاغ را روی زخم نگذارید بلکه دودش خوب است .  بخورش به قدری ضد میکروب است که نگو .

عسل هم برای زخم خیلی خوب است . یک خانمی زخم بستر عمیقی گرفته بود و عسل خیلی کاربرد داشت .

===============================================

 

سایت به اسم : qom.ir.saitsaz.com

قم . سایت ساز  دات کام

به اسم کتابخانه ی دیجیتال دانشگاه قم بالا می آید .

هر کدام از شما در آنجا می توانید ...

========================

آلزایمر مغزی پیش رونده است

از علائم : زوال عقل است

بعضا می گویند که همان فراموشی است . ولی بین آلزایمر ، زوال عقل و فراموشی فاصله است

در آلزایمر شخص به خاطر ندارد که بیماری دارد یا نه و بعضا خودش را هم فراموش می کند و نمی داند کی هست

در طب جدید علت را نامعلوم میدانند . در سال 1906 طب جدید کشف کرده است

در طب سنتی : بعضی غذاها و... را موثر می دانند .

 

خیلی به ندرت هست که خلط گرم و خشک درگیر باشد که با روغن های سرد و تر و خوردن کاهو و گذاشتن کاپ روی سر که خون به آنجا بیاید درمان می شود

اما اکثرا ریشه در سردی دارد . اگر سرد و خشک باشد معمولا بیمار بی خوابی زیاد می کشد ، اینها خاطرات دور را به ذهن دارند ولی روزمره را فراموش میکنند .

گاهی سرد و تر هست که معمولا خاطرات دوردست فراموش می شود ولی خاطرات روزمره در مغز این شخص حفظ می شود .

اگر تشخیص بر این بود که سرد و خشک است ( با خشکی خواب کم می شود و خاطرات دور به ذهن هست ) باید از داروهای گرم و تر مثل بادام استفاده کرد . باقالی هم همینطور . یک ماده ای دارد که کمک کننده به رفع آلزایمر است . البته مزاج باقالی سرد است

اگر از سردی و تری باشد : از زنجفیل و کندر به نسبت سن و جنس و فصل حاکم و شدت و ضعف بیماری . با یک قاشق غذاخوری کدوی مسما ( کدوی مسما از داروهای خوب برای مغز است ولی چون مزاجش سرداست باید گرم کرد با داروهای گرم )

دیگر اینکه از پودر رزماری استفاده کند . رزماری به غیر از پیشگیری از سرطان ، گردش خون را زیاد می کند و آلزایمر را وادار به عقب نشینی می کند

ترکیبی از پودر رزماری و باقالی را مخلوط کنید ( 70 درصد رزماری باشد ) به شکل مخلوط با آب عسل هم می توانید بدهید .

استفاده از گل سرخ هم خیلی موثر است . عطر گل محمدی هم خوب است برای گرم کردن مغز .

خود گل محمدی هم در درمان آلزایمر جدیدا استفاده شده است و خیلی موثر بوده است . از غنچه های این گل استفاده و پودر می شود ودر داخل کپسول می ریزند و می خورند

قرآن خواندن و مطالعه هم خوب است

از داروهای خوب دیگر ، جینکو هست که در کره به عمل می آید .

اونهایی که فشار خون دارند از رز ماری استفاده نکنند .

آلوورا خون را از بالا به سمت پایین می کشند و برای این بیماری خوب نیست .

 

==================================================================

 

کزاز : تمدّد بافت ها و قسمتی از اعضای بدن است که در نتیجه ی ابتلا به آن ، نیروی حرکت دهنده  را از آن عضو می گیرد .

انرژی را از عضو می گیرد و آسیب به ماهیچه و اعضا بدن است با کشیدن آن عضو .

تمدد نوعی بیماری ابزاری است که نیروی حرکت دهنده را از گرفتن چیزی که می توانست بگیرد ، باز می دارد .

علتش : رسیدن آسیب به ماهیچه و عصب است .

نوعی از کزاز وجود دارد که علتش از یبوست است و بسیار بد و ناپسند است که ابتداءا در این بیماری تب عارض می شود ( و دست هم برنمی دارد ) .

مبتلا به استرس شدن و گریان شدن از علائم دیگر آن است . رنگ پوست زرد می شود ، دهان خشک می شود ، لب ها و زبان سیاه می شود ، قبوضیت و یبوست شکم ، جَرَب ، خشکی و کشیدگی پوست ، بعضا بدلیل کشیدگی ماهیچه های شکم عدم کنترل ادرار دارند . یا اگر به سمت مقعد برود ، مدفوع را نمی تواند کنترل کند .

اگر کشیدگی پوست در ناحیه ی مقعد بود در این شرائط بهتر است « رب غوره » به او بدهید . اگر نبود ، رب انار بیشتر و بعد پودر سنجد . ( محصول فواکه که در ظرف مسی به قوام در بیاید ، رب می گویند . هر میوه ای را می توان رب درست کرد . رب سیب و به چقدر برای آرتروز ، کمبود اسپرم و... مفید است . )

در این حالات تنگی نفس ، بی خوابی ، کم مایه شدن ادرار ، پف بدن و بعضا از تختخواب به زیرافتادن .

=======================================

کسانیکه گربه در خانه نگه می دارند ، این انگلی که در گربه هست اگر وارد روده شود به این راحتی از بدن دفع نمی شود .

همه ی داروهای خون ساز در آلت جنسی تاثیر می گذارد . آلت جنسی آقایان هم باد می خواهند و هم خون . مثل نخود خیلی خوب است

نخود ، بلغور و گوشت سردست گوسفندی با روغن زیتون کنجد ، و ادویه و نمک هرچه خواستید بزنید . ( بله نمکی که اینها درست کرده اند فشار خون می آورد ولی سنگ نمک را بگیرید و بکوبید و استفاده کنید ) . غذا را با نمک شروع و با سرکه به اتمام برسانید .

آلوورا و عسل و سیاهدانه به شدت سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند . مثلا اگر 5 سانتیمتر از برگ آلوورا را در آورید ( نشویید که مواد موثره از بین نرود ) ، عسل اضافه کنید که هم تلخی دارو از بین برود و هم معاون است و درمان را به عضو می رساند . عسل یک حمال صادق است . به غیر از اثرات درمانی مجزا ، اثر درمانی آلوورا را هم بیشتر می کند .

در این ترکیب سپس یک قاشق مربا خوری روغن سیاهدانه قاطی کنید . ( در شونیسل هم روغن سیاهدانه است لذا بوی نفت می دهد )

حجامت هم حتما لازم است . عفونت هم اگر در عضوی ایستاد ، مثلا اگر مشکلی در چشم پیش آمد عسل بریزید داخل چشم ، هیچ اتفاقی نمی افتد .

باید پیشگیری هم کرد ؛ مثلا چرا گربه را در خانه نگهداری میکنید که این اتفاق ها بیافتد !

کبوتر و خروس سفید و بعضی دیگر که مانع ورود شیاطین می شود را فرموده اند ولی سگ و گربه را نه .

================================================================

 

0
Total votes: 0
علی عابدی
به نام خدا - طلبه ی درس خارج حوزه ی علمیه ی قم ( سطح 4 حوزه ) - مبلّغ علوم دینی - مربی و حافظ قرآن کریم ـ مدرّس حوزه علمیه قم ـ مدرّس طب سنتی اسلامی موسسه حجامت ایران - مربی کودک و نوجوان ؛ دوره های تربیت مربی کودک و نوجوان زیر نظر دفتر تبلیغات - روحانی عتبات ـ کارشناس ارشد علوم حدیث گرایش اخلاق - دانشجو و مربّی دوره های طب سنتی اسلامی آیت الله تبریزیان و پروفسور خیراندیش در قم از سال 1393 صرفا اطلاعاتی جهت سوالات بود و الا خادم و خاک پاک همه ی محبین و شیعیان اهل بیت علیهم السلام هستم و هر چه دارم از برکت و نور قرآن و ائمه علیهم السلام می باشد http://aliabedi.blog.ir
اولین نفری باشید که پسند می کنید