علی عابدی
از on بهمن 24, 2018  در طب سنتی /
0 امتیاز 752 نظرات 0 پسندها 0 نظرات

بسم الله الرحمن الرحیم

 

سوال : خانمی 40 ساله که 20 سال هست ازدواج کرده و باردار نمی شود .

جواب : عوامل مختلفی است مثل فتق یا افتادن لایه ای از رحم و... از حیث فیزیکی می تواند دخالت داشته باشد . پس بُعد ساختمان رحم مثل فیبرم ، افتادگی ، سردی رحم و تخمدان ، کیست

آیا تخمک گذاری دارد یا نه ، غیر از اینها باید اعراض نفسانی هم باید برای حاملگی در نظر گرفت مثل اینکه در حال ناراحتی همبستری نشود چون این سودا منتقل می شود به تخمدان زن .

نکته ی بعد تغذیه هست . بعد از آن معده که خانه ی همه ی بیماری هاست .

کد و رمزها به ما دیدگاه اجتهادی می دهد . هر مشکل و بیماری ای که عارض شود را می توان علتش را فهمید .  ممکن است یک بیماری دهها روش درمان داشته باشد .

نسخه ها را باهمدیگر قیاس نکنید که این از کارهای بد است .

این زن ، پریودش نامنظم بوده ، یا اسپرم مرد مشکل دار شده یا مشکلات زنانگی پیدا کرده است چون 20 سال قبل بچه دار شده و دیگر نشده است . بهترین مزاج ها و بدن ها هم اگر غذای بدی بخورند به مشکل برمی خورند . همسرش هم مزاج سرد داشته که سبب کند شدن حرکت اسپرم و نعوذ می شود . بعضی ها از شدت سردی انزال زودرس دارند .

هم باید وضعیت رحم را به لحاظ ساختمان در نظر بگیریم و هم اوصاف نفسانی و هم کم و کیف همبستری و ساعات انعقاد نطفه را .

روش درمان من اینست که اول می گویم یک سونوگرافی از رحم و تخمدان بگیرند .

از آقا هم می گویم از قلب و کبد و کلیه یک سونوگرافی بگیرند . فشار خون ، کبد چرب و سنگ کلیه اگر داشته باشد مانع بچه دار شدن می شود .

اگر مرد فشار خون گرفت ، بعد از آن ناراحتی کلیه و بعد دیابت در راه است مخصوصا وقتی سن به 40 رسید این اتفاق بیشتر می افتد .

این زن باید با غذاهای لطیف و کم حجم شروع کند . مرد هم برای تقویت اسپرم باید ؛ خرنوب و بعد گلابی ، شکوفه ی بادام و خودش ، سنجد ، شکوفه ی سنجد برای خانمهایی که طبع سردی دارند ، اول صبح از غذاهای گرم شروع کنید ، تزریق واژنالی عسل را هم پیشنهاد می کنیم که هم تنقیه را انجام می دهد و هم گرم می کند و آمادگی برای پذیرش اسپرم می شود .

دمنوش گل خطمی ، استفاده از شونیسل ، زالو روی مثانه و اطراف عانه ، تعدیل مزاج ، عرق مَرغ ، ( اگر چسبندگی رحم باشد )

 

زن حامله بهتر است از داروهای مالیدنی استفاده کند مثل روغن زیتون و آبلیمو از پایین به بالا . البته گفته شد که اول باید ازاله ی اسباب بیماری را کرد ، بعضا خود بیماری باعث بروز بیماری دیگری می شود که به آن بیماری زمیمه می گویند . مثلا دیابت سبب دهها بیماری دیگر می شود .

در درمان بیماری های عجیب و غریب و زمانبر باید بیماری های زمینه ای مثل کمخونی ، دیابت را فراموش نکرد . دیابت می تواند سیاتیک و دیسک کمر را بیشتر کند ، درد مفاصل ، نازایی ، حملات قلبی و عصبی و .. را بیشتر کند .

حتما به فکر وضعیت خون بیمار هم باشید . قبل از اینکه دست به قلم شوید برای نسخه نوشتن بپرسید که کم خونی دارد یا نه . از یبوست بپرسید . اگر اندازه ی مدفوع هم کم باشد نشانه ی یبوست است . بعضا قسمت ابتدایی مدفوع در شکم سفت شده و مدفوع از کنار و بقلش بصورت آبکی و کف آلود بیرون می  آید ، این آدم اسهال دارد و فقط در مسیر یک سفتی پیش آمده و از بقلش ترشحات بیرون می آید لذا نباید سنا و روغن زیتون و.. داد . اول باید شناخت و بعد دارو داد .

باید دقیقا تشخیص داد و بعد دست به تدابیر داد . اگر امکان استفاده از استخر است این کار شود و الا پیاده روی .

داروی تخصصی اش را در داروهای اساسی یعنی اسفند ببینید که آن را بشویید ... خیلی ها با همین روش بچه دار شدند .

برای خانم هایی که اصلا بچه دار نشدند روش درمان متفاوت است . ولی اگر یکبار بچه دار شدند و دیگر نشدند ، اسفند بهترین است .

ما انواع اسهال ها را داریم . اسهال روده ای ، معده ، کبد ..

اگر شب ها زیاد می شود ، اسهال نزله ای هست

اگر رفته رفته زیاد می شود و همراه باد زیاد و بوی بد است ، اسهال روده می شود

اسهال کبد را هم نباید دست زد و باید بیاید . اگر بخواهید دست بزنید گرفتاری پیش می آید . مثل اینکه شخصی شکایت از چرک داخل گوش می کند ، شما باید جلوی تولید چرک را بگیرید نه حبس چرک . مثل طب جدید که با آنتی بیوتیک سینوزیت و چرک را حبس و خشک می کنند که دوباره عود می کند .

از داروهای عام و کم ضرر و بی دغدغه برای اسهال که گرفتاری درست نمی کند ؛ استفاده از جوشاندن زرده ی تخم مرغ در سرکه است که اسهال را به شدت کنترل و قطع می کند . اما باید اسهال را بشناسید چون بعضا همراه خون است یا همراه چرک است . بعضا خیلی مدفوع باریک است . نباید عجله کرد .

پروفسور خیراندیش وقتی می خواهد شرح حال بگیرد ، خوب گوش می کند ولی برای نوشتن ، بسیار تأمّل و دقت می کند .

در شرح حال گیری می فهمید که بیماری های زیادی دارد ، شما باید بنویسید و موقع تجویز نگاه کنید و ببینید که چند تا بیماری را با یک دارو می توانید درمان کنید ، یا این دارویی که تجویز می کنید روی کلیه تاثیر بدی نگذارد .

شما اگر مباحث پایه را یاد بگیرید به اجتهاد در درمان می رسید .

در بیماری های صعب العلاج یا احتمال می دهید که تجویز شما مشکل دار شود ، یک شماره تماس بگیرید یا بدهید .

گیاه کَلپوره و مریم گلی را تجویز کردم . این شخص مریم گلی را می جوشاند و قبل از غذا می خورد لذا مشکل دار شد . بعضی داروها به شکل دمنوش است یا انکباد یا جوشانده و.... است .

 

چسبندگی مدفوع نشانه ی خلط بلغم است . باید از داروهای محلل استفاده کرد تا خلط های لزج را پاک کند و از جای خودش بکند و حرکت دهد .

 

گریه ی بعد از زایمان خیلی مهم است .

بعضا رطوبات داخل بدن انسان به حدی نیست که به ادرار تبدیل نشود . بعضی افراد تا غذا نخورند به اجابت مزاج نمی رسند چه بزرگترها و چه کوچکترها . اما اگر مدتی گذشت ، جای نگرانی است که کلیه خواب است یا بیدار . مشکلات ادراری در نوزادان بالاخص دختر خیلی شایع است . مثل دیر ادرار کردن یا ریفلکس ادرار که منجر به سنگ کلیه می شود که این را باید اینچنین درمان کرد که با پودر سیر و عسل درمان می شود و باید لبنیات را از مادر و بچه حذف کرد .

اگر باز هم ادرار نکرد احتمال می دهیم که سردی آنجا حاکم است باید روغن زیتون بمالیم و آب گرم ماساژ دهیم ، از له شده ی پیاز و روغن زیتون زماد کرد . اگر شب ادراری داشت ، روغن زیتون و پودر دارچین را روی آن قسمت بمالند تا خوب شود . البته اگر ناراحتی از ناحیه ی مجازی ادرار باشد قابل درمان است ولی اگر کسی سنگ لوزه داشته باشد بازهم شب ادراری است و از این طریق درمان نمی شود . اگر سردی و عضو دخالت داشت ، روغن زیتون و پودر دارچین بمالند .

یکی از دلائل لکنت زبان ، تهدیدهای نابجای والدین است .

نوروپاتی یعنی آسیب عصبی که جزء بیماری های حسی حرکتی حساب می شوند . مثلا دیابیت باعث این بیماری می شود . در این بیماری قسمتی از اعصاب محیطی از کار می افتد . ریشه در مغز انسان دارد . علائمش گزگز کردن ، مورمور شدن ، سستی ، عدم تعادل در حرکت

تخریب عصب محیطی است که عصب در آن قسمت از بین می رود . دیابت خورنده است و اکّال است . کسانیکه دیابت دارند پاهای آن ها بی حس است و گزگز می کند

باید مغز را تقویت کنند . اگر سردی زیاد است از داروهای گرم و بالعکس

من کندر را برای مغزهای سرد می پسندم که خاصیت تقویت و ترمیم بافت را هم دارد

داروی بهار2  از موسسه که از کندر هم بهتر است . ذوالفنون است .

در این طب هم ورزش و فیزیوتراپی

ما می گوییم نرمش و ورزش و روغن مالی با کنجد و بادام و سیاهدانه خوب است

نقش زالو در درمان این بیماری خیلی مهم است

روغن نمی تواند یک بافتی را دوباره از نو بسازد اما ترشحاتی که در دهان زالو هست باعث ترمیم دوباره ی آن موضع می شود .

شخصی مشکل درآمدن فک داشت ، به او گفتم زالو انداخت چندین نوبت ، درمان شد چون زالو خاصیت ترمیم بافت ها را دارد . ژن و دی ان ای ما هر روز دارند عوض می شوند . زالو بافت را عوض و ترمیم می کند .

زالوی پشت گوش بهتر از حجامت آن است . در طب جدید از ترشحات زالو استفاده می کنند .

زالو بیشتر استفاده ی لوکال دارد .

روغن بادام شیرین رطوبت بخش است نه روغن سیاه دانه

روغن b111   برای قسمت های خشک و درد مفاصل

=======================

درد در پا نشانه ی غلبه ی سودا است . آن هایی که در خواب آتش و... می بینند صفراوی هستند . کیفیت خواب نشانه ی غلبه ی یک خلط است .

در اکثر بیماری ها شوریجات را منع می کنیم چون قابض هستند و سموم را در بدن نگه می دارند . برای اسهال اگر هیچ دارویی نبود ، آب شور و نمک بدن را بند می آورد . اگر نبود ، سرکه خوب است . سرکه معمولا مصلح آب از خیلی ناراحتی ها مخصوصا نمک است .

 

لاوی گل برای بزرگترها 19 قطره و برای کوچکترها 8 قطره بدهید . ساعت رسوب گذاری و غلبه ی خلط سرد شب ها هست لذا داروی گرم را در وقت سرد مصرف کنید .

 

پارکینسنگ غلبه ی خلط سرد است

دپامین در مغز تولید نمی شود . دُپامین هم علت ناراحتی و هم خوشحالی است .

یک حالت خشکی و انسداد در مسیر عصب بوجود می آید که با علائمی مثل کندی در حرکت ، عدم تشخیص صورت در هنگام خنده و گریه ، لرزش های شدید

درمانش به اینست : داروی درجه ی 1 این بیماری : اسفند . داروی شماره ی 2 : گل ساعتی ( عصاره اش پا پی سی که آن هم ماده ی اولیه اش اسفند است )

داروی خوب که پسورد تولید دپامین در مغز است ، باقالی است . باقالی با اینکه سرد است ولی تولید کننده ی دپامین در مغز است . اما سرد است و همین سردی می تواند دوباره بیماری را تشدید کند . هیچ چیزی به اندازه ی تریاک دپامین ندارد ولی ساعتی که گذشت بیماری ده برابر می شود چون سردی اش مضاعف می شود و انسداد را در مسیر معده و روده بیشتر می کند و یبوست های چند روزه و انسدادهای فوق العاده می گیرد در حدی که بوی مدفوع از دهانش بیرون می زد .

وقتی مشکل ادراری پیش بیاید افراد هزیان می گویند .

اولا باقالی را با پوست بخورید . در روایت داریم که حضرت پیغمبر اکرم ص می فرماید باقالی را با پوست بخورید که عقل شما زیاد می شود . سخن ائمه تغییر نمی کند .

در کدو هم گفته شده که کدو بر حجم مغز اضافه می کند . ( روایت ) . بعضی بیماری ها حجم مغز را کم می کند

باقالی خون ساز است و خون لطیف تولید می کند

دپامین را در مغز تقویت می کند

ضد سنگ گرده است

برای ساق پا بسیار عالی است . ( خوردن گوشت کبک هم موجب تقویت ساق پای انسان می شود )

در این بیمار باید چایی ، ماست و دوغ را حذف کند ، دوغ و ماست شتر خوب است ، گوشت شتر برای او خوب است ، روغن زیتون خوب است . بادام و عسل را مخلوط کنید و یک شربت کنید . جرعه جرعه خورده شود . نرمش و ورزش انجام دهد . پیاده روی با پای برهنه هم خوب است که انرژی های منفی را تخلیه می کند . سجده های طولانی هم خوب است .

هر بیماری ای که در بدن انسان بیاید ، دیابت با آن درگیر می شود .

 

انزروت ( عنزروت ) را پودر کرده و با عسل مخلوط کرده و یک نخ داخلش بگذارید تا به خودش بگیرد و بعد نخ را داخل گوش بذارید . تمام چرک و عفونت را به شدت جذب میکند و بعد بکشید و بیرون بیاندازید . ( تمام نخ را داخل گوش نگذارید ) به مدت 5 الی 10 دقیقه باشد .

داروی بعدی : زنگار و سرکه است . زنگار همان زنگ آهن است . در ترکیبات دارویی زنگار را با سرکه مخلوط می کنیم و داخل گوش می چکانیم . برای چرک و عفونت گوش و سر و صدای داخل گوش و وزوز گوش  خیلی بدرد می خورد . بعضا وزوز گوش مربوط به سنگ کیسه ی صفرا است . باید علتش را فهمید . شاید هم از قوس و یا سرطان مثانه می باشد . اول باید ازاله ی سبب شود و بعد شروع کنید به درمان موضعی .

سرکه را جدی بگیرید حتی می تواند شخص کر را درمان کند .

تکبیب مثل اینکه نمک را بگیرید و گرم کنید و روی عضو بگذارید .

 

برای چشم داروی خوبی از موسسه هست به اسم « نورا » . باید درمان چشم را از دوردست مثل مدفوع شروع کنید . افراط همبستری باعث ضعف بصر می شود . ناراحتی دفعی هم مشکل در چشم ایجاد می کند .

قارچ ، انار شیرین ، سرمه و... برای تقویت بصر خوب است .

چند دود را به شما معرفی کردم : درجه ی یکش دود کندر است بعد به ترتیب دود عنبرنسارا ، اسفند ، خاکشیر  است .  یک قیفی با کاغذ درست می کنیم و دود را وارد گوش می کنیم .

 ===============================================================

 

 

0
Total votes: 0
علی عابدی
به نام خدا - طلبه ی درس خارج حوزه ی علمیه ی قم ( سطح 4 حوزه ) - مبلّغ علوم دینی - مربی و حافظ قرآن کریم ـ مدرّس حوزه علمیه قم ـ مدرّس طب سنتی اسلامی موسسه حجامت ایران - مربی کودک و نوجوان ؛ دوره های تربیت مربی کودک و نوجوان زیر نظر دفتر تبلیغات - روحانی عتبات ـ کارشناس ارشد علوم حدیث گرایش اخلاق - دانشجو و مربّی دوره های طب سنتی اسلامی آیت الله تبریزیان و پروفسور خیراندیش در قم از سال 1393 صرفا اطلاعاتی جهت سوالات بود و الا خادم و خاک پاک همه ی محبین و شیعیان اهل بیت علیهم السلام هستم و هر چه دارم از برکت و نور قرآن و ائمه علیهم السلام می باشد http://aliabedi.blog.ir
اولین نفری باشید که پسند می کنید