0 امتیاز 265 نظرات 0 پسندها 0 نظرات

بسم الله الرحمن الرحیم

ژل رویال و بیماری دیابت

دیابت هنگامی به وجود می اید که هورمون انسولین(تنظیم کننده قند خون)یا به اندازه کافی در بدن تولید نمیشود یا بافتهای بدن به درستی به آن پاسخ نمیدهند.در نتیجه سوخت و ساز قند در بدن مختل میشود و قند خون از حد طبیعی خود بالاتر میرود.هورمون انسولین که از سلولهای جزایر لانگرهانس در غدد لوزالمعده به درون خون ترشح میشود،کارهای مختلفی در بدن دارد .از جمله ورود قند را از به درون سلولها تسهیل میکند،در صورت کمبود یا عدم تاثیر انسولین،قند نمیتواند وارد سلولها شود پس قند خون بالا میرود.

دیابت را برحسب علت ایجاد بیماری به دو گروه تقسیم میکنند:

دیابت نوع ۱ که نوعی بیماری خود ایمنی است و در نتیجه تخریب نا بجای سلولهای مولد انسولین بوسیله دستگاه ایمنی بدن رخ میدهد. علت این بیماری که معمولاً افراد را در سنین نوجوانی در گیر میکند ،دقیقا مشخص نیست و علاجی برای آن وجود ندارد. این بیماران مجبورند از همان ابتدا با تزریق انسولین خارجی ،کمبود این هورمون را در بدن رفع کنند و قند خون را در حالت طبیعی نگه دارند.

دیابت نوع ۲،در میانسالی بروز میکند و زمینه ارثی در ایجاد آن دخیل است این نوع دیابت به علت مقاومت پیدا کردن سلولهای بدن به انسولین ،رخ می دهد. لوزالمعده مبتلایان،انسولین تولید میکند اما این مقدار انقدر کافی نیست که سطح قند خون را در حد عادی حفظ کند

ژل رویال  و تاثیر آن بر دیابت

ژل رویال روی متابولیسم گلوکز تاثیر میگذارد و باعث تحریک ترشح انسولین و کاهش قابل توجه قند خون و افزایش تحمل به میزان بالای گلوکز میشود بنابراین میتواند در کنترل دیابت موثر واقع شود.

دانشمندان در مطالعه ای روی ۵۰ زن مبتلا به دیابت نوع ۲ که روزانه یک گرم ژل رویال مصرف میکردند دریافتند ژل رویال باعث کاهش قابل توجه قند خون و افزایش ترشح انسولین میگردد.پس از مصرف ژل رویال ،پانکراس از محدودیت در ترشح انسولین میکاهد و باعث تولید مداوم آن میشود.همچنین باعث کاهش خستگی ذهنی و جسمی مرتبط با دیابت میگردد.

تحقیقات نشان داده اند ژل رویال سطح قند خون را از طریق ترکیبات شبه انسولینی خود مانند پپتید ها و ترکیباتی دیگر مانند کرومیوم،سولفور،ویتامین B3و Hکاهش میدهد.ژل رویال همچنین میتواند به کمک پپتیدهای شبه انسولینی موجود سطح قند خون بهینه را از طریق اکسیداسیون گلوکز به منظور دریافت انرژی در بدن، حفظ کند.

انسولین یافت شده در ژل رویال از لحاظ ماهیت بسیار شبیه انسولین تولید شده در پستانداران است.در بیماری دیابتی مقاومت به انسولین، محققان دریافتند که ژل رویال ۳ ساعت پس از تزریق، کاهش قابل ملاحظه ای بر سطح قندخون تا ۳۳ درصد  را موجب میشود.

بهبود زخم پای دیابتی

در بیماری زخم پای دیابتی ،ژل رویال،عروق محلی اطراف زخم را تحت تاثیر قرار میدهند و باعث گشاد شدن عروق به منظور تسهیل خونرسانی به ناحیه زخم میشود.فعالیت ضد باکتریایی ژل رویال برای بهبود زخمها بسیار مفید است.اسید چرب غیر اشباع HDAموجود در ژل رویال یک انتی بیوتیک قوی است که به همراه  فعالیت شبه انسولینی ژل رویال در بهبود و التیام زخم بسیار موثر است.

ژل رویال همچنین باعث بازسازی و رشد سلولی،جلوگیری از پیشرفت زخم،رفع ضایعات پوستی به کمک افزایش تولید کلاژن در پوست و در نتیجه بسته شدن زخم میشود.از دیگر ویژگیهای ژل رویال،فعالیت ضد التهابی و شبه انسولینی میباشد که به بهبودی زخم و کنترل دیابت کمک شایانی میکند.

ژل رویال در بهبود زخم پای دیابتی بسیار موثر است.در مطالعه ای که انجام شد میانگین طول دوره بهبودی۴۱ روز بود،زخمها از لحاظ طول ۴۰%،عرض۳۲% و عمق ۲۸% بهبود داشتند .بنابر این پانسمان با ژل رویال یک روش موثر برای بهبود زخم پای دیابتی ها میباشد.

.

0
Total votes: 0
مهدیه اسماعیلی
به نام خدا کارشناس فروش ومشاوره محصولات شرکت تجارت قرن 21 ایران با نام تجاری وست ویژن
اولین نفری باشید که پسند می کنید